Subject: Vs: Toote nimi: FIBRE taotlus toote määratlemiseks
From: Määratlused <[email-masked]>
To: "Inga Arula" <[email-masked]>
Date: Fri, 8 Mar 2024 15:51:51 +0200

Lp Inga Arula

Täname määratlemise taotluse eest.

Teie: 08.03.2024

Meie: 08.03.2024 nr JV-4/879-2

Palun leidke kirja manusest Ravimiameti määratlemise otsus nr JV-4/879-2.

Palun kinnitage vastuskirjaga otsuse kättesaamist.

Samas anname teada, et Ravimiamet hindab toodete omaduste ehk väidete juures 
peamiselt seda, et need ei sisaldaks ravimile omaseid väiteid, sh viiteid 
haigustele (nende ravimine, ennetamine, leevendamine). Ravimiamet ei hinda 
toidulisandite tervisealaste väidete kasutamist toidu õigusaktidest 
lähtuvalt, mistõttu soovitame väidete korrektse kasutamise osas nõu pidada 
Põllumajandus- ja Toiduametiga ( 
<https://pta.agri.ee/toitumis-ja-tervisealased-vaited> 
https://pta.agri.ee/toitumis-ja-tervisealased-vaited).

Lisaks juhime veel tähelepanu, et taimi sisaldavate toodete puhul palume 
jälgida meie koduleheküljel avaldatud ravimtaimede 
<https://www.ravimiamet.ee/ravimid-ja-ohutus/ravimitest/mis-ravim#ravimina-maaratletud> 
nimekirja. Neid taimi sisaldavad suukaudsed tooted võivad kuuluda ravimite 
hulka ja vajavad määratlemist.

Selgelt toidulisandina määratletavaid tooteid Ravimiametis määratlema ei pea 
ja nende turustamisest võib koheselt teavitada Põllumajandus- ja 
Toiduametit.

Lugupidamisega

Evelin Saar

Ravimiamet

järelevalveosakonna spetsialist

telefon  737 4140

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Nooruse 1

50411 Tartu

 <http://www.ravimiamet.ee/> www.ravimiamet.ee

Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud 
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja 
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt 
väljendatud loata edasi saata ega mis tahes viisil kolmandatele isikutele 
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu, 
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri.
This e-mail and any attachments transmitted may contain confidential and 
privileged information.  If you are not the intended recipient, please 
notify the sender immediately by returning the e-mail and permanently 
deleting what you have recieved. Any dissemination or use of this 
information by a third person without permission is prohibited and may be 
illegal.

Saatja: Ravimiamet <[email-masked]> Nimel Inga Arula
Saatmisaeg: reede, 8. märts 2024 12:47
Adressaat: Määratlused <[email-masked]>
Teema: Toote nimi: FIBRE taotlus toote määratlemiseks

Toote nimi
FIBRE

Toote valmistaja nimi
Natural Formulas, Hayward CA, U.S.A.

Toote koostis
Koostisosad: riisikiud (Oryza sativa) [kestad], kaerakiud (Avena sativa) 
[kiuline osa] (13,34%), odrajahu (Hordeum vulgare) [tera] (10,45%), 
steariinhape, kummiaraabik, sojakiud (Glycine max) (5,22%), õunapektiin 
(Malus domestica) (4,88%), karrageen (karrageen, dekstriin, dekstroos), 
trikaltsiumfosfaat, apelsinikiud (Citrus sinensis) [koor] (1,95%), süloid, 
õunakiud (Malus domestica) [vili] (0,34%).

Toote omadused
NeoLife Fiber tabletid sisaldavad ainulaadset segu puuvilja-, köögivilja- ja 
teraviljakiududest ning on suurepärane kiudainete allikas mis tahes 
tavapärase toitumise juures.

Kasutusjuhend failina

 <https://www.ravimiamet.ee/system/files/webform/taotlus_toote_maaratlemiseks/1080/FIBRE%20Tablets.ee_.docx> 
FIBRE Tablets.ee_.docx (15.64 KB)

Organisatsioon
NeoLife International OÜ

Kontaktisik
Inga Arula

E-posti aadress
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]